05
SIE 2025
Przedłużenie o miesiąc okresu przejściowego w programie Czyste Powietrze
-
Kategoria:
-
Miasto
07
SIE 2025
Każdy rolnik (osoba fizyczna, która jest właścicielem bądź współwłaścicielem gospodarstwa rolnego lub w której posiadaniu lub współposiadaniu jest gospodarstwo rolne), posiadacz użytków rolnych, gruntów pod stawami oraz sklasyfikowanych jako użytki rolne gruntów pod zabudowaniami, przekraczający łącznie powierzchnię 1,0 ha, jeżeli podlega on w całości lub w części opodatkowaniu podatkiem rolnym, a także obszar takich użytków i gruntów, niezależnie od jego powierzchni, jeżeli jest prowadzona na nim produkcja rolna, stanowiąca dział specjalny w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ma obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia:
Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczeń Komunikacyjnych umowę ubezpieczenia OC rolnika i ubezpieczenia budynków rolniczych zawiera się na okres 12 miesięcy. W przypadku niespełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia, tj. posiadania ochrony ubezpieczeniowej, przepisy przewidują opłatę (karę) w wysokości:
Kwestie związane z ubezpieczeniem upraw rolnych uregulowane są w ustawie z dnia 7 lipca 2005 r. o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich. Rolnik, który uzyskał płatności bezpośrednie do gruntów rolnych w rozumieniu przepisów o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego, ma obowiązek zawrzeć umowę ubezpieczenia obowiązkowego obejmującą co najmniej 50% powierzchni upraw.
Opłata (kara) w przypadku niespełnienia obowiązku ubezpieczenia stanowi równowartość w złotych 2 euro od 1 ha (ustaloną przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski według tabeli kursów nr 1 w roku kontroli).
Wniesienie opłaty (kary) nie zwalnia z obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego.
Działając na podstawie art. 84 ust. 3 pkt 1, ust. 4 pkt 1 oraz art. 85 i 86 oraz 87 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczeń Komunikacyjnych oraz na podstawie art. 10c ust. 1 i 11 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich Burmistrz jest obowiązany do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia w/w umów ubezpieczeń.
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 120.190.2025 Burmistrza Miasta i Gminy Siewierz z dnia 7.08.2025 r. w każdym roku poddanych kontroli zostanie co najmniej 15 losowo wybranych gospodarstw z terenu Gminy Siewierz.
Osoba kontrolowana jest obowiązana okazać na żądanie organu (Burmistrza) dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie.
BURMISTRZ
mgr Dariusz Waluszczyk
05
SIE 2025
Kategoria:
Miasto
04
SIE 2025
Kategoria:
Oferty pracy
04
SIE 2025
Kategoria:
Oferty pracy