18
LIS 2025
14 listopada - DZIEŃ SENIORA !!!
-
Kategoria:
-
Ogłoszenia UTW
19
LIS 2025
Urząd Stanu Cywilnego w Siewierzu rozpoczął przygotowania do uroczystości, które w 2026 roku uhonorują pary świętujące 60-lecie oraz 50-lecie zawarcia małżeństwa.
Zapraszamy małżeństwa posiadające stałe zameldowanie na terenie Miasta i Gminy Siewierz, które zawarły związek małżeński w 1966 lub 1976 roku, niezależnie od miejsca ceremonii - zarówno w naszej gminie, jak i poza jej terenem.
Zgłoszenia można składać pisemnie w Urzędzie Stanu Cywilnego w Siewierzu - budynek Urzędu Miasta i Gminy, parter, pokój nr 4, tel. 32 64 99 416.
Na informacje czekamy do 31 stycznia 2026 r.
W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie, Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Siewierzu przekazuje poniższe wyjaśnienia, aby rozwiać wątpliwości par, które w tym roku - mimo złożenia wniosku - nie otrzymały odznaczenia.
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Siewierzu informuje, że zgodnie z art. 19 ustawy z 16 października 1992 r. o orderach i odznaczeniach - dalej u.o.o., Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie stanowi nagrodę dla osób, które przeżyły 50 lat w jednym związku małżeńskim. Wnioski o nadanie Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie - jak wskazuje art. 32 ust. 2 u.o.o. - przedstawiają Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej wojewodowie.
Jeżeli do organu wykonawczego gminy (Burmistrz Miasta i Gminy Siewierz) wpłynął wniosek o przyznanie medalu od osoby (osób), która miałaby go otrzymać, to burmistrz wniosek taki przesyła - zgodnie z właściwością - do wojewody.
Ustawa nie przyznaje organowi wykonawczemu gminy żadnych kompetencji do rozpatrzenia wniosku, a zatem przed przekazaniem go do wojewody nie dokonuje się weryfikacji sytuacji faktycznej osoby, która zwróciła się o przyznanie medalu. Dopiero w przypadku, gdy wojewoda rozpatrujący wniosek zwróci się o udostępnienie danych, to - zgodnie z art. 46 ust. 1 pkt 1 ustawy z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności, który stanowi, że dane z rejestru PESEL oraz rejestrów mieszkańców udostępnia się m.in. organom administracji publicznej w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań - żądane dane należy wojewodzie udostępnić.
Złożenie wniosków o nadanie parom małżeńskim ww. Medali do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej należy do ustawowych zadań wojewody po dokonaniu weryfikacji. Czynności tych nie mogą wykonywać gminy, np. burmistrz czy kierownik urzędu stanu cywilnego.
Reasumując, organ gminy nie ma żadnego wpływu na okres procedowania przedmiotowych wniosków.
18
LIS 2025
Kategoria:
Ogłoszenia UTW
18
LIS 2025
Kategoria:
Ogłoszenia UTW
18
LIS 2025
Kategoria:
Ogłoszenia UTW