• 15
    LUT 2023

  • Kategoria:Miasto

    Nabór wniosków na odnawialne źródła energii (OZE)

Nabór wniosków na odnawialne źródła energii (OZE)

Zapraszamy mieszkańców Gminy Siewierz do składania wniosków na instalacje odnawialnych źródeł energii.

Nabór zgłoszeń prowadzony jest w celu zgromadzenia danych o zapotrzebowaniu na instalacje OZE w gospodarstwach domowych na terenie Gminy Siewierz, niezbędnych do przygotowania dokumentacji w zakresie pozyskania zewnętrznego dofinansowania na realizację projektu.

Dokumenty zgłoszeniowe należy składać w terminie: od 20 lutego 2023 r. od godz. 7:30 do 28 lutego 2023 r. do godz. 17:00 w Punkcie obsługi interesanta w godzinach pracy Urzędu.

Komplet dokumentów zgłoszeniowych należy składać osobiście w wersji papierowej (oryginalnie podpisanej) w Punkcie obsługi interesanta znajdującym się na parterze Urzędu Miasta i Gminy Siewierz w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach urzędowania, tj.:

  • poniedziałek, środa, czwartek – 7.30 - 15.30,
  • wtorek – 7.30 - 17.00,
  • piątek – 7.30 - 14.00.

Dokumenty zgłoszeniowe złożone w inny sposób i w innym miejscu nie będą rozpatrywane.

Na podstawie złożonych deklaracji zostanie utworzona wstępna lista uczestników projektu. O kolejności na liście decydować będzie kolejność składania deklaracji wg dnia i godziny wpływu.

Szczegółowe zasady naboru określa zamieszczony poniżej Regulamin naboru uczestników projektu „Budowa instalacji odnawialnych źródeł energii na potrzeby budynków mieszkalnych w Gminie Siewierz” wraz z kompletem dokumentów zgłoszeniowych: deklaracją uczestnictwa w projekcie, ankietą doboru instalacji OZE, umową użyczenia.

Wnioski, które zostały złożone w ramach wcześniejszych naborów nie będą brane pod uwagę.

Dokumenty zgłoszeniowe będą przyjmowane w zakresie następujących instalacji odnawialnych źródeł energii:

  • instalacji solarnych,
  • instalacji fotowoltaicznych,
  • magazynów energii,
  • gruntowych pomp ciepła do centralnego ogrzewania.

W przypadku zaznaczenia w deklaracji instalacji fotowoltaicznej – należy załączyć kserokopie faktur (od stycznia do grudnia 2022 roku) lub roczne rozliczenie zużycia energii elektrycznej za rok 2022, a jeśli nie ma to za rok 2021.

W sytuacji, gdy na 1 nieruchomości wybudowane są 2 budynki i mają ten sam adres należy złożyć dokumenty zgłoszeniowe oddzielnie dla każdego budynku wraz z ich oznaczeniem np. budynek 1, budynek 2.

W przypadku współwłasności (współużytkowania wieczystego) nieruchomości dokumenty zgłoszeniowe muszą być podpisane przez wszystkich współwłaścicieli/współużytkowników wieczystych.

Warunkiem realizacji zadania będzie pozyskanie dofinansowania ze środków zewnętrznych.

Informacje o projekcie można uzyskać pod numerem telefonu 32 64 99 469 oraz 32 64 99 473 – Wydział Rozwoju, Inwestycji, Funduszy i Zamówień Publicznych tut. Urzędu.